Julklapp

Idag kom lastbilen med ett paket till jobbet.
Jag förväntade mig inte nån leverans från lastbilen och blev konfunderad.
Under referens på etiketten stod det julklapp. Nice! tänkte jag.
En leverantör som ger julklapp är inget ovanligt eller något att hetsa upp sig för. Vanligtvis rör det sig om en chokladask eller en almanacka eller liknande.
Detta var dock en kartong. En stor och tung kartong. Uuuhh vad skoj! Undrar vad detta kan vara? Högtalare, en förstärkare eller nåt annat skoj. Jag sliter snabbt upp kartongen så fort chaffisen försvunnit ur sikt.... Ut ramlar apelsiner... Massor av apelsiner! Sur som fan släpper jag kartongen och återgår till arbetet...
Finns gott om apelsiner om nån vill ha. Själv äter jag inga apelsiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0