Frrrrrrrrrrrrrrrrrrrredag IGEN!

Yo yo YEAH!

Arbetet idag har flutit på riktigt dåligt och jag har inte alls fått så mycket gjort som jag borde.
Träningspasset efter jobbet gick dock riktigt bra och jag känner att krafterna börjar komma tillbaka och att jag kan börja pumpa på på allvar.
Idag var det vattenmelon till efterrätt. Helt ok MEN med tanke på att det var frukt och skit förra fredagen så är jag riktigt missnöjd.
På den vanliga menyn hade man alternativen kotletter med någon sås eller pasta bolognese. Det var lång kö när jag var där och maten serveras i samband med att man betalar. Man har alltså goda förutsättningar att se hur dom olika rätterna ser ut. Detta till trots så får kärringen framför mig i kön för sig att det är en god idé att nästan klättra över disken och sticka näsan över den höga disken för att inspektera dom stora grytorna med mat en lång stund innan hon bestämmer sig. Nu har jag börjat irritera mig lite smått på damen i fråga. När hon sedan bestämmer sig så säger hon "Jag väljer kottar!" ett riktigt patetiskt försök att vara rolig och hon ler själv stort och tycker att hon förgyllt föreståndarens vardag något. Han ler lite besvärat och börjar göra iordning maten. Nu har hon uppnåt en käftsmällspoäng på min irritationsskala. Det innebär att jag hade gett henne en käftsmäll och jag bara haft lite mer civilkurage.
En annan, roligare, grej var att jag i nwt:s cdrecensioner såg att King Diamond släppt ett nytt album. Vill minnas att titeln var Give me your soul... Please. Recensenten (stavning??) var lyrisk och hävdade med bestämdhet att det var hans bästa album på länge, fullt i klass med fatal portrait, abigail och them! Blev riktigt ivrig och sugen på att införskaffa skivan. Lite trist att stans enda skivbutik lagts ner. Jag får vänta till tisdag innan jag har albumet i min hand. Recension utlovas! :)
Nu har jag mumsat i mig god mat och är inne på min andra öl för kvällen... Ska försöka komma med några visdomsord senare vad det lider..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0