I love USA man!

Har varit på stan och smält i mig en brownie på burger king med en polare. Sen kom en annan polare dit för sitt kvällsmål. Vi språkade en stund sen begav jag mig till butiken för att ta hand om dagens affärer.
Det roliga inträffade på hemvägen.
När vi är på väg till bilen så ser vi ett par fulla fjortisar som talar med tre äldre tanter. "I love USA man! I really do! I will sing the swedish national song for you now!" Säger fjortisen med en cigg i en handen och en öl i den andra.
Sen börjar hon skråla högt. När vi gått hundra meter och fortfarande hör henne yla så vänder jag mig om för att se om tanterna fortfarande står kvar. Ja, dom står där och lyssnar så artigt. Nu är det äntligen över tänker jag men då startar hon på vers två... " Du troooooonar på mineeen från foooornstoora daaar!"
Snälla låt bli, tänker jag. Hade det varit på tv så hade man vänt sig bort från bilden generad. Nåväl. När vi satte oss i bilen gick det inte längre att höra hennes röst. Men jag kan tänka mig att hon fortfarande står där och sjunger...
Nu ska jag ta en lur innan morgondagens uppgifter tar vid.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0