Taking Care of Business

Ekorrhjulet snurrar på. Har stigit upp 05.45 som vanligt i morse. Jobbat på som vanligt. Kommit hem och ätit Thaimat. Sett på hells kitchen. Nu sitter jag i soffan och laddar inför Morden i Midsommer som är ett måste under varje sommar! Trots att kvalitén på serien dalat dom senaste säsongerna så hör mord i den brittiska landsbyggden till den svenska sommaren.
För övrigt har jag läst ut den tredje boken om Julius och endast den fjärde återstår. Den finns dock inte på ica så jag måste beställa den tror jag. Ska se om den finns på akademibokhandeln här i stan först.
Därefter ska jag köpa lite mer rent historiska böcker om romarriket för att fördjupa mig i det hela på allvar. Det är en perfekt hobby för en tönt som jag.
Apropå töntar så är den största tönten av alla på tv just nu. Allsång på Skansen heter programet och tönten heter Anders Lundin. Denna vidriga varelse... Innan hans tillträde så ansåg jag att Lasse Berghagen var falskheten personifierad. Nu vet jag dock bättre. Anders Lundin är minst tio gånger så falsk som Lasse. Ett vidrigt äckel är han. Om terrorister kapade sändningen och fäste fem rep, ett i vardera arm ben och huvud, och därefter drog i dom tills han slets i stycken så skulle jag skratta. Jag skulle se till att spela in programmet så jag kan se på det varje jul då dom övriga envisas med att titta på kalle och hans vänner. Det vore härligt! Jag uppmuntrar ingen till att ta lagen i egna händer men jag skulle inte bli ledsen om så skedde.
Åskan har hemsökt våra trakter. Det var lite småmysigt men strömmen försvann på jobbet i cirka 5 minuter så jag förlorade lite tid. Ett hollywoodregn pågick också en kort stund. Ett sånt där regn som får kraften i duschstrålen att blekna i jämförelse. Jag pausade i mitt yrkesutövande och njöt av kraften i skådespelet. Där förlorade jag ytterligare några minuter... Såna regn kommer bara en eller kanske två gånger per sommar så man får lov att njuta av dom när dom väl är här resonerade jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0