Back in Town!

Äntligen är jag tillbaka där jag hörhemma...
Igår steg jag upp 05.00 och kom hem 00.20 idag på natten. Tiden däremellen spenderade jag på en utbildning som var nyttig och lärorik.
Idag steg jag upp lite senare än vanligt... 06.00 så jag unnade mig en kvarts sovmorgon. Jag lyckades ta mig till jobbet oskadd på något vis. Efter ett par timmars jobb så kände jag mig oförskämt pigg.
När klockan blev 13 så var det dags att dra till nästa arbetsplats. Jag tänkte stanna till och smaska i mig nåt gott på det lokala lunchstället på vägen men den planen gick i stöpet. Massor av folk trängdes och väsnades... Jag tog en titt på vad som var dagens lunch, ärtsoppa och panerad flundra... Någon fisk var det iaf. Jag läste inte så noga utan begav mig snabbt vidare. Planen var nu att förtära något på burger king i stan. Tyvärr så hade bränslelampan i bilen börjat lysa på morgonen så jag var nödgad att tanka på den shellmack som ligger på vägen mellan mitt jobb och mitt hem. En riktig skitmack är det som jag alltid undviker om möjligt. Idag var jag dock inte intresserad av soppatorsk utan skvimpade motvilligt i 10 liter diesel och gick in för att betala. En lååång kö var det inne på macken. Konstigt, tänkte jag. Det var minsann inga bilar utanför och tankade. Men det finns människor som går till skitmackar av andra anledningar än att tanka. Killen som står först i kön står bara och tittar som ett fån på klanten bakom kassan. Klanten i sin tur tittar snett neråt framåt med en tom blick. När det gått en minut utan att något hänt så flyttar jag mig för att bättre se vad han tittar på. Han tittar på en korv... Eller flera för att vara petig men jag antar att det är en speciell korv som får hans koncentration. En flottig korv som sakt roterar...
Efter något som känns som en evighet så bryts dödläget (alla är stilla och tittar på korven) av att han snabbt snappar åt sig korven och grejar med något nere vid midjehöjd bakom disken. Något som vi besökare inte kan se. Kassören ropar snabbt och besvärat:

- Vill du ha ketchup på alltihopa!?

- Vasadu?! svarar fånen.

- Ja vill du ha ketchup på alltihopa eller bara på korven?

- Bara på korven. säger fjanten något tystlåtet och generat.

När denna vidriga episod var avslutad så genomförda vi övriga kunder snabbt våra affärer och begav oss vidare.
På vägen hem fantiserade jag om hur det vore att köra ner ketchuppipan i käften på kassören och tvinga honom ner på knä samtidigt som man pressar ihop den enorma ketchupbehållaren och skriker " Du ska få för ketchup överallt!!!!"
Vem vet en dag kanske jag får nog och blir "postal". Om så blir fallet hoppas jag att jag hinner mörda och ställa till med tillräckligt med förtret för att gå till historieböckerna.
Hursomhelst så tog episoden i macken 10 värdefulla minuter av min "lunctid" så jag hann inte med någon burger kinglunch utan åt som hastigast en portion havreringar samt några skinkmackor.
Nu är jag hungrig och förbaskat trött. Skönt att klockan snart är 18 och man får bege sig hemåt.
Målsättningen var som alltid att hålla mig vaken innan John Blund tar min hand i sin och går med mig till drömmarnas land för natten. Får se om det blir så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0