Midsommarhysteri

Idag efter jobbet var tyvärr inte som alla andra dagar. Vissa förnödenheter var tvugna att införskaffas inför morgondagens fest som jag och B ska på för att fira midsommar.
Vi begav oss därför till det stora köpcentrat. Eftersom jag var klok nog att vänta till så sent som åttatiden
på kvällen så förväntade jag mig en lugn och trevlig promenad i mataffären. Men icke... Redan när vi närmade
oss området så stod det klart att det var vassa armbågar i affären som gällde...
Butiken var överfull av feta, rödbrända, äckliga människor... Alla med samma mål: Att roffa åt sig så mycket varor
som möjligt på kortast möjliga tid. Så snart en sk storhelg närmar sig så drabbas boskapen av en masspsykos.
Helt plötsligt så klarar man sig inte längre på den normala mängden mat. Nej kundvagnen måste vara överfull
och av det man köper måste man köpa minst en kvantitet av 3 per vara. 3 stora colaflaskor, 3 förpackningar korvbröd osv. Otrevliga och högljudda är dom i affären. Sin äckliga avkomma tar dom, av någon outgrundlig anledning, med sig till affären också så att dom kan vara ivägen extra mycket... Sen står dom alla och idisslar som
dom kossor dom är i kön till kassorna.
En önskedröm jag tänker på ibland är att ha en rejäl puffra till hands och rensa upp i affären när det är som värst.
Nu är jag iaf hemma och åtnjuter en kall öl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0