Snutjävlarna darrar...

När jag åt lunch idag så lästa jag i nwt, den lokala blaskan. Det var ett reportage om poliser i polishuset i Säffle. Artiklen hade kommit till pga polismordet som skett nyligen.
Det stod att dom var oroliga och rädda och sa att det likagärna kunnat drabba någon av dom... BRA!
Dom satt i sitt fikarum och diskuterade det som hänt. Dessa, i samhällets ögon, oantastliga, moraliska och laglydiga personer satt och var rädda.
Jag log inombords och hela min dag har gått lite lättare tack vare detta. Jag vill att alla poliser ska känna fruktan,
att dom ska vara rädda innan dom somnar på natten och att dom alltid ska ha tanken "idag kan jag bli dödad" när dom tar på sig sina fula uniformer.
Detta är för alla dom som mördats, misshandlats och rånats av dom människor som ska vara samhällets beskyddare. I själva verket är det inom poliskåren som dom värsta rötäggen samlas. Andra yrkeskårer som lockar den typen av personer är dörrvakter, väktare och lapplisor.
Men det är bara poliserna som är upphöjda ovan lag och rättvisa. När en polis mördar en oskyldig så får denna på sin höjd betald tjänstledighet.
Detta mina vänner, är anledningen till att jag är glad idag.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Du var mig en fånig jävel...

2007-06-27 @ 16:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0