Tyvärr ingen sås!

Efter avslutat pass i butiken klockan 18 så kom jag hem och möttes av Bå som vispat ihop mat. Det var smaskiga köttbitar och pommes frites. "Tyvärr ingen sås!" sa hon. Det gör inget förklarade jag. Maten smakade utmärkt och när måltiden var avslutat sjönk jag ner i ett varmt bad och avslutade den andra boken om Julius Ceasar. Därefter har jag varit tillbaka till mitt första jobb och ordnat några ouppklarade saker som inte gick att fixa tidigare pga datastrul.
På hemvägen passade jag på att ta vägen förbi ICA MAXI för att inhandla lite mat. Det främsta skälet var dock att införskaffa den tredje boken av fyra om romaren. Del fyra fanns inte i butiken så jag är lite orolig för att den inte ska ha kommit ut ännu... Det visar sig om några dagar då det är dags att leta efter den....
Eftersom klockan hunnit bli nio när jag var i butiken så var det ovanligt lugnt. Detta gav mig tid till att, utöver den vanliga handlingen, reflektera lite över omgivningen. Jag noterade att många av kunderna släpade runt på varukorgar i backen framför sig. Som jag ser det så har det alltid funnit två alternativ. Antingen handlar man så mycket att det inte går att bära eller får plats i en korg och då tar man en kundvagn eller så handlar man mindre varor och tar en korg. Men nu har lättjan lett till att det finns många människor som anser sig berättigade att släpa runt sina korgar i butiken. Detta är vansinne. Såvida dom inte fyller sina korgar med bly så finns det ingen anledning till detta och så vitt jag vet så finns inte bly att köpa på någon av dom stora matvarukedjorna. Dessutom så är dessa korgar lite anorlunda utformade så dom måste ha en egen stapel vid kassan. Jag har redan märkt av bekymrena detta leder till. Två staplar gör att man nästan är tvungen att kliva över någon av dom med risk för att trilla och stuka en fot bara för att lägga sina varor på bandet och betala.
Nej inför en specialkassa för dom som väljer dessa fåniga korgar. Då slipper vi andra riskera liv och lem pga deras lathet. Dessutom så vore det på sin plats att någon i personalen, förslagsvis den som jobbat längst i varuhuset, förser samtliga i kön med en så kallad dumstrut som det står "Lat och Ful" på.
Det skulle roa mig och jag även övertygad om att det skulle ge varuhuset mycket publicitet om dom bara vågade göra slag i saken. Nu ska jag snart somna och imorgon ska jag upp i ottan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0