Avskum på lunchen

Häromdagen åt jag lunch på mitt vanliga hak i sedvanlig ordning.
Jag brukar luncha tidigt, strax efter elva för att slippa pöbem som kommer runt tolv och också för att få ta del av maten när den är nylagad.
Det brukar vara lugnt och skönt när jag ska äta. Jag får ofta sitta ensam eller nästan helt ensam i lokalen och äta några munsbitar och läsa den lokala dagstidningen. Allt i en miljö fylld av harmoni och lugn och ro.
Denna gång drabbades jag dock... Av avskum på lunchen!!
Det händer ofta att drägg äter på det stället. Lokalen består av en stor öppen del samt en mindre del som är lite avskärmad från den större. Dräggen brukar oftast sitta i den stora, bullriga delen som jag själv aldrig sitter i.
Hur som helst så passerar jag den stora delen i godan ro och går in i den mindre delen där jag har ett bord som jag alltid sitter vid. Nu ser jag att det sitter två äckliga varelser vid MITT bord! En liten, spinkig kille och en stor och enormt fet kvinna sitter och dinerar vid bordet. Båda är iklädda skitiga mysoveraller. Som grädde på moset har dom en barnvagn vid bordet också.
Jag börjar genast fundera på vilken plats som är optimal för att minimera dom negativa aspekter som deras närvaro i matsalen inbringar. Jag vill inte gå tillbaka till den stora salen som jag hatar... Efter några sekunders funderingar väljer jag ut ett borde som är ganska nära deras men där jag slipper se dom under måltiden.
Jag gjorde bedömningen att deras visuella närvaro skulle störa mer än deras verbala. Ack så fel jag hade...
Jag satt och tänkte på dom på lunchen och hur vidriga dom var. Tankarna gick per automatik att det vore rimligt
att införa sterilisering av vissa, av mig utvalda, personer i samhället. Jag skulle gissa på att så mycket som 30% av sveriges befolkning skulle behöva steriliseras.
Helan hostar och snörvlar ljudligt under hela måltiden. Halvan rapar högt och ljudligt!!! Detta inte bara en gång under ett flertal tillfällen samtidigt som han berömmer maten om och om igen. Jag har talat om det förut och känner mig nödgad att göra det igen. Hade jag bara haft lite mer civilkuragei såna här situtaion så hade det enda rätta varit att resa sig upp och ta stolen med båda händer och använda den som tillhygge när jag slår ihjäl dom båda. Världen skulle bli en bättre plats utan dom och den stackars ungen som har ett fruktansvärt liv framför sig hade fått en chans att göra nåt produktivt med sitt liv.
Istället satt jag bara och var förbannad och hatisk mot dom.

Kommentarer
Postat av: my god !!

Du verkar ju inte vara så lite funtad i huvudet du!!? Vem f*n är du att avgöra vem eller vilka som ska infinna sig på jorden? Och du ska prata på civilkurage?? Men snälla lilla vän, har du verkligen så lite med vänner eller social omsorg, så du kan ägna en hel lunch åt att bry dig om andras livsstil, utseende och hur dom äter?? Hade jag varit den som hade suttit vid "ditt" bord (och ho the fuck is you - som tror att du har "eget" bord på en allmän restaurang??) och kunnat läsa av all din ilska, trooo mig - maten hade bara smakat 7 resor godare + att jag och vännerna hade haft en "nobody" o skrattat åt resterande luncher som veckan har att erbjuda.. hahaha. Get a life dude!!

2007-12-27 @ 02:55:08
Postat av: smultrotratten

En hel lunch? Jag har ägnat mycket mer tid än så åt det hela. Betydligt mer tid än vad du spenderat på engelskastudier.

2007-12-27 @ 16:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0