En död sextonåring är en bra sextonåring.

Nu kanske jag väcker lite känslor med min något tillspetsade rubrik.
Naturligtvis tycker jag inte att alla döda 16-åringar är bra sextonåringar. Dom allra flesta döda sextonåring är faktiskt dåliga. Naturligtvis kan även såna som är bra dö i en trafikolycka eller i någon ärftlig sjukdom tex. Detta
är dock ovanligt. Dom flesta ungdomar som dör har gjort sig förtjänta av det.
Anledningen till att jag tar upp detta är naturligtvis allt tjafs som uppkommit i samtliga medier sen snorvalpen i kungsholmen eller var det var fick bita i asfalten.
Först och främst ska man fråga sig vad han hade där att göra? Det var fest säger dom. Ungdomar går på fester i syfte att supa och knarka och så hoppas dom på att få knulla lite när dom fyllt sina späda kroppar med droger.
Har dom inte den tvivelaktiga charm som dom stackars dumma fjortisbrudarna faller för så får dom hävda sig på annat vis. En metod som används allt rikligare är att försöka visa att man är den största och starkaste tuppen och därmed den som är bäst lämpad att lägra dom omgivande hönorna.
Det är då dom stackars dårarna samlas för att brösta upp sig mot varandra. Sen börjar dom knuffa varandra. När dom knuffats en liten stund så har information utbytts. Nu vet alla vem som är den svagaste och alla koncentrerar sig på den personen. I sina försöka att framstå som tappra riddare så bankar grabbarna skiten ur den svagaste i flocken. När detta är gjort så kan dom sedan i lugn och ro välja partner.
Den stackars saten som blivit slagen är ett lika stort svin som dom övriga deltagarna och förtjänar därför inga sympatier.
När jag var i ungdomens år så höll jag mig hemma i goda vänners sällskap eller med en spännande bok eller ett, för hjärnan utvecklande, dataspel. Det har gjort mig till en god samhällsmedborgare.
Alla ungdomar som är ute och bråkar eller hamnar i miljöer där bråk uppstår får räkna med att bita i det sura äpplet. Jag applåderar det hela och står vid sidan och ser hur problemen självdör... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0