Min vision

Om jag blev abnormt rik och därmed fick i princip oändliga resurser så skulle jag göra följande.
Jag skulle införskaffa en riktigt borg.

image69

När jag känner att jag vill koppla av från det vanliga livet ska jag bege mig till borgen.
I borgen finns en stor sal med en rejäl tron som är tiotalet trappsteg högre upp än det vanliga rummet.
Där ska jag sitta. Jag ska ha en stor guldkrona med abnormt stora ädelstenar i olika färger. Jag ska ha någon form av sammettröja och byxa. Jag ska ha en stor mantel gjord av björnskinn eller liknande. Ett vinglas av guld ska jag ha som jag dricker påskmust ur. Tronen ska ha stora armstöd. Min vänstra arm vilar på armstödet samtidigt som jag håller om musten med det. Min högra näve är knuten och jag lutar min kind mot den och ser bekymrad och allvarlig ut.
Samtliga som jobbar på borgen ska se "medeltida" ut. Noggrannt utvalda skådespelare har en speciell uppgift. Min vakter kommer nämligen dagligen föra in flertalet personer som begått påhittade brott, eller kanske vill ha mitt råd, eller vil att jag ska tolka lagen i ett specifikt ärende. Saker som jag ska ägna dagarna åt att avgöra... :)
Minst en gång per dag kommer jag utse ett straff för någon av dessa. "Take him to the Dungeons!" kan jag utbrista i raseri tex eller varför inte "Off with his head!!!".
Det vore roligt och rogivande... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0