Poliserna är vidriga som vanligt.

Jag har en längre tid drivit en kampanj mot poliser pga att de är vidriga varelser som förtjänar att brinna i all evighet så det kan vi lämna därhän idag.
Faktum är ju att vi faktiskt har poliser som ska upprätthålla ordningen. Att så inte sker är vi alla väl medvetna om. Brist på resurser är den vanligaste ursäkten.
I den här stan så verkar de dock uppenbarligen inte ha några resursproblem. För en tid sen åkte de runt med bilar med släpkärror och samlade in alla stans trottoarpratare då de anses vara ett stort hot mot stadens befolkning. I dagens NWT kan man läsa om en framgångsrik aktion där de fått tag på flertalet tungt kriminella
Det handlar naturligtvis om ungdomarna på ilandaskolan som framfört sina trimmade mopeder och därmed hållt en hel stad i skräck. Cirka 7 poliser deltog i aktionen. De var utklädda till hantverkare och var utrustade med kameror som de filmade mopederna med. Sen filmade de ungdomarna när de kom ut varpå de kunde haffas.
De hade även med sig en släpkärra  så att de kunde beslagta dessa massförstörelsevapen.
När jag läste artikeln så drog jag till minne att jag faktiskt måste ha åkt förbi skolan på den aktuella dagen. Såg nämligen en släpkärra samt några vuxna som talade med ungdomarna borta vid mopederna. Jag antog att de höll nån form av kurs i trafikvett. Men så var inte fallet. 7 poliser krävdes det och de la cirka en dag på det. Sen kan man nog räkna med en halv dags planering vilket innebär att de lagt cirka 10 arbetsdagar på att bötfälla några stackars snorvalpar.
Snart kommer nog "mitt" rättvisesystem slå igenom. Då slipper vi de vidriga rötäggen som aldrig gör nåt bra och alltid gör nåt dåligt istället.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/17/20080417205006_357/20080417205006_357.dbp.asp

Där har ni artikeln. Nu såg jag att det fanns en artikel till som visar polisens syn på det hela och är nu ännu argare. 6 man jobbar heltid med detta och det ska ta 5 veckor. De ska besöka samtliga högstadieskolor. För kör man trimmad moped så är drogfylla nästa steg enligt polisen.
Önskar att jag hade kunskapen att bygga en terminator som röjer upp på polisstationen.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/17/20080417213502_NWT642/20080417213502_NWT642.dbp.asp

Kommentarer
Postat av: violtomte

Men det är väl bra att ungarna får sättas på plats för en gångs skull? De kränker andras trivsel med sina fortskaffningsmedel. Jag hade förvisso aldrig någon moped, men hade jag haft en hade jag velat att folk satt gränser. Snorungarna behöver lära sig respektera sina medmänniskor och kostnaden för att sysselsätta polisen med detta kommer betala sig mångfalt i samhället nu för de här ungarna är scared straight.

2008-04-18 @ 14:47:07
Postat av: Ville

Det är lärarnas uppgift att sätta snoret på plats!
Poliserna borde ägna sig åt vettigare saker.

2008-04-18 @ 14:55:37
URL: http://smultrontratten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0