Avskum på lunchen... IGEN!

Idag var det dags igen! För min lunch. När jag närmar mig mitt bord ser jag två personer som är runda som bollar sitta och trycka i sig mat vid bordet intill mitt. Det syns tydligt på dom att dom är vad jag skulle beskriva som värmlandsdrägg. Irriterad över det faktum att jag måste sitta på fel sida av mitt bord för att slippa se dom slår jag mig ner. Ingen tidning har jag att läsa heller. Den sitter en äldre herre och läser snett bakom mig.
Jag sitter och tycker synd om mig själv och mitt tråkiga lunchöde när min tankar störs av ett vidrigt smaskande.
Det är den äldre mannen som låter. Jag vänder mig om och studerar honom i några sekunder. Han äter fiskfilé. Och som han äter! Munnen är på vid gavel ständigt. Såsen, potatisen och fisken blir väl som en mosig sörja kan jag anta. Man hör tydligt hur det klafsar om den när han tuggar. För att toppa upp stämningen ytterligare så snörvlar och hostar han ständigt också. Varför är det ALLTID så med dessa smaskpellar? Kan det tänkas bero på att dom drar i sig alla bakterier i sin omgivning när dom ständigt gapar så stort?
Jag hör ljudet ständigt när jag ska äta min mat. Jag äcklas av det mer och mer. Jag fylls av ilska och rädsla. Jag använder min kropp till att skydda min tallrik från mannen. Det känns som att jag riskerar att få i mig nåt som han haft i munnen annars. Efter en stund upphör ljuden, mannen packar ihop och går iväg med tidningen. För en kort sekund så funderar jag på att be att få tidningen av honom. Nånting inom mig säger dock NEJ! Ta inte tidningen! MIna instinkter har sällan eller aldrig fel. Förmodligen var tidningen full av såsiga fiskfilébitar mellan sidorna...
Inte nog med att det är äckligt och riskerar att för smittan över till mig. Tidningen skulle vara lika svår att bläddra i som herrtidningarna man hittar under sängen i tonårskillarnas rum.
Jag gjorde rätt...
Avskumen bakom mig ska ha all heder. Dom smackade inget och dom hade den goda smaken att inte ens tala med varandra. Kan också varit jag som var så uppe i min tankevärld att jag inte kunde notera nåt dom gjorde.
Oavsett vilket så var dom bra mycket bättre än den vidriga mannen.
Jag saluterar dom...


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fyfan vad äckligt.

2008-02-19 @ 16:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0