Ger man sig in i leken får man leken tåla...

http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/20/20080220182005_577/20080220182005_577.dbp.asp

Läs denna artikel läs sedan vidare.
Här har vi ett tydligt tecken på att den gamla devisen "man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar" är relevant och bör präntas in hos befolkningen.
Få se nu... Vi ska festa. Det är kul! Vi ska supa oss fulla. Det är också kul! Vi ska gå ut på stan. Det är fan ännu roligare! Hmmm. Vi är för unga för att komma in på nåt vettigt ställe.. Låt oss stå på torget och slänga käft och titta på folk. Det är nog det absolut roligaste man kan göra!
Så tänkte ungdomarna i reporaget. Det hela slutade med att dom blev nedslagna. Allt detta går under rubriken "vad ungdomar tycker är kul" varpå jag blir förvånad över deras upprördhet. Dom var iaf nitton år. Dom borde vid det laget ha insett att världen är full av idioter, precis som dom själva. Idioter gör dumma saker. Så vari ligger svårigheten att undvika idioter man inte känner som dessutom är fulla? Just det. Finns inget svårighet. Vill man klappa tigern får man räkna med att tigern klappar tillbaka och att det inte alltid är jätteskönt..
Själv blev jag provocerad när jag köpte korv utanför nöjesfabriken på väg hem från stan för några veckor sen. Det hela började med att, när vi stod i kö, en snorunge började be om pengar till en korv. Jag hade inga pengar till honom förklarade jag. Han fortsatte tjata men jag var inte intresserad av att ge något till fjanten. Då spottade han mig i ansiktet. Jag blev då gramse och buttade till honom varpå han sprang iväg. Det hela är sånt man får räkna med om man vistas bland fulla idioter i 18-årsåldern...

Kommentarer
Postat av: violtomte

Du vet mycket väl att om man vill äta korv utanför nöjesfabriken så får man räkna med tiggare. Alla vet om detta, särskilt de som är 29 år. Så behåll ditt gramse, för där det finns en tiggare kommer snart en flock och backar upp dem. Du hade tur den gången.

2008-02-21 @ 14:10:51
Postat av: Ville

Jag ville ha en korv. Jag var hungrig. Vinsten överskuggade risken. :)

2008-02-21 @ 14:16:59
URL: http://smultrontratten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0