Lagerbäck och Isaksson, två vidriga grå föredettingar.

"Jag kan inte se att han är rostig." säger Lagerbäck om Isaksson.

image17

Det förvånar mig inte det allra minsta. Karln kan ju för helvete inte ens se längre.
Jag kommer så väl ihåg tiden då han ledde laget tillsammans med Baloo. Han var grå redan då. Tyst, tråkig försiktig. Tillsammans med Baloo så personifierade han den fysiska ohälsan i Sverige. Två produkter av den klassiska hörnsoffan och 26"-teven.
Dom hade lite småtur och tog sig till ett par mästerskap. I mästerskapen räcker det inte med flax. Då måste man våga satsa också, det gäller nämligen att vinna. Detta har aldrig dessa två ärkenötter fattat. Rättning. Baloo fattade det och började då träna kids istället. Han försöker lära ut att det inte är viktigt att vinna utan att delta. Han bidrar alltså till att barn växer upp med en felaktig värdsbild. Detta är dock ett sidospår. Nu handlar det om Lagerbäck.
Han var grå för tio år sen och gråare har han blivit. Nu är han lika grå som askan från cigaretterna han kedjeröker. Hans lag åldras inte heller med värdighet. Han har nämligen inga egna idéer utan förlitar sig till 100% på det Baloo sa för så många år sen. Därför vill han helst behålla samma spelare som han alltid haft oavsett hur dom presterar idag. Det är där nollan Isaksson kommer in i bilden. Han har varit usel genom hela sin karriär. Han platsar inte i skitlaget Manchester City. Men han ska minsann vara klar i landslaget. Han är så jävla ful också.
Jag föreslår att vi eldar upp dom båda. Eller åtminstone tar med oss färgpytsar till nästa hemmamatch och sätter lite färg på landslaget.
Fast egentligen spelar inte något av detta nån roll. Jag hatar hela gänget.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

vaddå också? vad pratar du om ville?

2008-02-07 @ 21:02:16
URL: http://battleflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0