Något som muntrar upp!

Jag har ett litet roligt knep som man kan ta till om man känner sig allmänt nedstämd eller bara är i behov av att gaska upp sig i största allmänhet.
Det är att sätta ordet slampan mellan för- och efternamn på kvinnor. Det kan röra sig om alltifrån nyhetsankare på tv till personer i din bekantskapskrets.
Det går till som så att så fort någon säger sitt namn eller någon annans namn så föreställer du dig att dom säger det med tillägget slampan mellan namnen. :)
Låter fånigt och simpelt men det är fantastiskt roligt. Använder mig mest av metoden när jag lyssnar på radion på dagarna... :)
- Och det var ekonominyheterna med mig Rafaela Slampan Edström.

Bengt Magnusson säger:
-Nu till reklam och efter reklamen kommer Tone Slampan Bekkestad med vädret.

Kan inte låta bli att skratta tom nu när jag skriver det när jag föreställer mig det hela.
Sanslöst kul! :)
Till alla er som, i det tysta, tycker att jag är sexistisk så vill jag säga följande. Det finns naturligtvis nåt ord man kan sätta in mellan mansnamnen och ha lika kul. Jag har bara inte brytt mig om att komma på nåt... :)
Kom förresten på ett nu. Prova med "lillpitten"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0