När jägaren själv blir jagad...

Jag har skrivit om det förr och kommer säkert få gör det igen.
Nu har naturen slagit tillbaka. Två jägare var ute för att jaga hare.
Dom kände att det var nödvändigt att beväpna sig till tänderna
för att kunna ta itu med uppgiften. Dom trodde det skulle bli en
lätt match. Föga anade dom att harens nya bästa vän heter
Vargen!
image34

När han presenterade sig för dom var dom inte så kaxiga. Bössa till trots...

Artikeln:

"Jägare attackerad av varg

LUDVIKA

En 77-årig man attackerades av en varg i Grangärde, Ludvika när han och en granne var ute på harjakt på måndagen, skriver Nerikes Allehanda.

Plötsligt blev han påhoppad från sidan av en varg. Mannen föll och vargen bet tag i örat. När 77-åringen skyddade sig med armarna fick han bett även där, skriver Nerikes Allehanda.
Först när hans kompisar kom och avfyrade automatvapen i luften gav sig vargen av.
På sjukhuset i Lindesberg kunde man konstatera att han kom undan med rispor och svullnader på örat efter attacken.
- Det var en ungvarg, det är jag säker på, säger den skadade jägaren till Nerikes Allehanda.
- Annars hade jag varit död vid det här laget. Jag var en dåre som försökte utmana naturen.
Att vargar attackerar människor är extremt ovanligt. Att människan som attackerats överlever är ännu ovanligare.
Nu ska vargforskare studera fallet och se varför mannen överlevde. "



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0