Märkliga drömmar

image40

Inatt drömde jag en del märkligt som jag för en gång skulle kommer ihåg.
Hemma har vi ett spel där man ska dansa och trampa på en matta.
I drömmen var mattan lika stor som hela rummet.
Det hela börjar med att jag ska testa det hela. På nåt vis ser jag framför mig en kvinnlig skepnad.
Man ser inte med detaljerade grafik utan bara röda streck som bygger upp konturerna.
Jag provar att röra mig. Skepnaden gör exakt samma rörelser som jag. Coolt! När jag kommit
över den första choken så börjar jag klämma mig på brösten. :)
Nästa grej jag kommer ihåg är att jag spelar ett spel där jag är en stor mäktig krigare. Mitt vapen i spelet är ett stort svärd och det jag svingar på riktigt hemma i lägenheten är att av mina kill billsvärd som jag har. Jag minns att jag oroade mig lite för att rispa filmduken med svärdet eller någon av mina kompisar i soffan. Eftersom spelet är så roligt så bestämmer jag mig för att det inte är något att bekymra mig om. När jag ser i spelet så ser jag inget av det som sker i lägenheten. Vet inte hur det funkade om jag hade nån form av glasögon eller hjälm på mig. Det framkom aldrig av drömmen. Hur som helst så ser jag rutnätet som jag går på ovanifrån. Jag går för fullt och ser snart tre röda prickar utöver min egen prick. Jag väljer att anfalla den största pricken, eftersom jag utgår ifrån att den är farligast och bör oskadliggöras snabbast, och får då en liten prick på mig som enträget sitter fast.
När jag oskadliggjort den stora pricken så ändrar jag läge på nåt vis så jag ser vad den lilla pricken är...
Jag tittar ner på mitt bröst och ser att det sitter en decimeterstor spindel där. Jag viftar med svärdet panikslagen men det är för stort för att jag ska kunna oskadliggöra spindeln. Den hinner då sätta gaddarna i mig och jag skriker högt AAAAAJ! och vaknar då. Jag viftar frenetiskt med händerna över bröstkorgen samt sparkar med benen som om jag trampat i nåt äckligt. Sen klarnar allt och jag inser att jag drömt.
När jag är tillbaka vid mina sinnens fulla bruk tänker jag, "Haha! Elaka drömspindel jag drar det längsta strået! Nu får jag nämligen sova ett par timmar till. En rejäl snooze får jag tack vare att du väckte mig!"
Tittar på klockan i mobilen och ser tiden 05:27. Alarmet är satt att ringa 05:28. SKIT! Elaka drömspindel!
Jag hatar spindlar...

Kommentarer
Postat av: Tankar...

well...har tänkt byta färg och övrigt utseende på bloggen med, men tänkte göra allt samtidigt typ...
Har även märkt att färgen är olika beroende på vid vilken dator man sitter, vid min är den inte så gäll...men vid min brorsas dator lyser den starkt och gällt som neon...

2008-03-07 @ 21:33:48
URL: http://tankarsombankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0